Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir, Gaming in Turkey tarafından yayımlanan Türkiye Oyun Sektörü 2021 yılı Raporu'na dair yaptığı açıklamada, 2018 yılında toplam küresel pazarın 138 milyar dolar iken, bu rakam 2019 yılında 152 milyar dolara yükseldi.

thumbs_b_c_9d52b76e11eb6f929a1e7c25d1949f62

Salgının ve kapanmaların yoğunlaştığı 2020 yılında küresel oyun pazarının büyüklüğü 177 milyar dolara çıktığını, "Bu aslında beklentimizin çok üstünde bir rakamdı.

2021 yılında bu rakam 176 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. 2020 yılı ile 2021 yılına baktığımızda aslında 1 milyar dolarlık bir düşüş de söz konusu ama bu biraz salgının etkisi. 2020 yılı aslında bir sıçrama yılıydı. 2021 yılı, biraz daha dengeleyici bir yıl oldu."

7'den 70'e oyun oynayanların sayısı arttı

Ozan Aydemir, oyun sektörünün Türkiye'deki büyüklüğüne dair bilgi verirken, Türkiye'nin 2018 yılında 853 milyon dolarlık bir pazar payı olduğunu bildirdi.

"2019 yılında bu rakam 830 milyon dolara geriledi. Aslında buna gerileme demek tam da doğru değil. Çünkü normalde kişi başı TL bazında harcadığımız para arttı.

Ama dolar kuru yükseldiği için dolar bazında hesapladığımızda düşüş gösteriyor gibi oluyor. O yüzden 2019 yılında böyle bir gerileme yaşandı. 2020 yılında total gelirimiz 880 milyon dolara yükseldi. 2021 yılında bu rakam 1 milyar 200 milyon dolara kadar yükselmiş durumda.

Türkiye'deki oyuncu sayısı 2018 yılından 2021 yılına kadar 30 milyondan 42 milyona yükseldi. Türkiye'de çok genç bir nüfus var. Oyun oynama saatleri arttı yeni oyuncu sayısı arttı.

Burada yaş bağımsız konuşuyorum. 7'den 70'e oyun oynayanların sayısı arttı. Bayan-Erkek oranına baktığımızda, bundan 3-4 yıl önce olsaydı daha erkek ağırlıklı bir kitleden bahsediyor olurduk. Şimdi yüzde 47 bayan oyuncu, yüzde 53 erkek oyuncu olan dengeli bir durum söz konusu gözüküyor."

Türk oyun şirketleri 2021'de 266 milyon dolar yatırım aldı

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir, Türk oyun şirketlerinin 2020 yılı 2 milyar dolar yatırım aldığını, yatırımların 2021 yılında devam ettiğini bildirdi.

"2021 yılında Türkiye'de 54 girişim yatırım aldı ve 266 milyon dolarlık bir hacim yaratıldı. Bunlar gösteriyor ki Türk oyunlarının sadece Türkiye'de değil, globaldeki başarısı da yadsınamaz.

Bu başarıların temelinde yatan unsurlardan birincisinin, Türk yazılımcıları ve mobil oyun firmalarının çok başarılı olması söylenebilir. Yani trendleri takip ediyorlar oyun yapım kalitesini gün geçtikçe arttırıyorlar.

İçerideki insan kaynakları gün geçtikçe artıyor. Bugün baktığımızda birçok oyun firmasında Türk yabancı uyruklu çalışanlar var. Buradaki ana amaç, sadece bölgemize değil, bütün dünyaya açılım yapabilmek için bütün kültürleri bir araya toplamak.

Oyunlara baktığınız zaman aslında globalde yapılan hiçbir oyundan geri kalır tarafı yok.

Ama oyunların tarzına, türüne baktığımız zaman her yaştan, her kesimden oyuncuya hitap eden oyunlar. Oynaması kolay anlaması kolay içinde birçok eğlence unsuru barındırıyor.

Sürekli güncelleniyor oyunlar. Aynı globaldeki gibi kendini güncel tutuyor. Güncel tutmasından dolayı da birçok pazarda listelere baktığınızda mutlaka Türk oyunlarını görüyorsunuz."

Oyun sektörü, metaverse dünyasının temeli olacak

Türk yazılımcıların kalitesinin yüksek olduğuna dikkati çeken Ozan Aydemir, Türk yazılımcılara yurt dışındaki şirketlerden büyük bir ilgi olduğunu söyledi.

Ozan Aydemir, Türkiye'de oyun geliştirme ile alakalı üniversitelerde kaliteli bir eğitim verildiğini, gençlerin sayıları artan oyun şirketleri aracılığıyla teorideki bilgileri pratiğe çevirebildiklerini anlattı.

Türkiye'de 165'in üzerinde profesyonel espor takımı ve 8 bin 126 lisanslı espor oyuncusu olduğunu aktaran Ozan Aydemir, esporu "sektörün parlayan yıldızı" olarak tanımladı.

Ozan Aydemir, metaverse ile alakalı çok sayıda markanın yatırım yaptığına işaret ederek, "Birçok oyunda, oyun içinde farklı entegrasyonlar yaratmanın yanı sıra kendilerine has ekonomiler de vardı.

Antalya’nın mobil oyunu geliyor Antalya’nın mobil oyunu geliyor

Orada konserler veriliyor, etkinlikler yapılıyordu. Bu bizim için yabancı olmadığımız bir şey. Oluşturulmak istenen metaverse kavramı, sanal dünyaların iç içe geçtiği bir 'öte evren' yaratmak. Bu teknolojiyle ilgili biraz zamana ihtiyaç var. Oyun sektörü, metaverse dünyasının temeli olacak."

Editör: Kadir KURTAY