Deloitte'un, TMT Öngörüleri 2022 yılı Raporu açıklandı. Raporda, tüm dünyada her geçen gün kitlesi büyüyen oyun konsolu pazarı 2022 yılında bir önceki yıla göre yüzde 10’luk artışla 81 milyar dolarlık hacme ulaşacağı bekleniyor.
Gelecek yıl 50'nci yaşını kutlamaya hazırlanan oyun konsolu pazarındaki oyuncu sayısı 900 milyonu bulması, oyuncu başına elde edilecek gelirin ortalama 92 dolara çıkması bekleniyor. Bu tutar PC oyuncularında 23 dolar, cep telefonu üzerinden oyun oynayanlarda 50 dolar seviyelerinde bulunuyor.
2022 yılında konsol pazarı gelirlerin 59 milyar doların yazılım satışlarından elde edileceği, bu tutarın da 10 milyar dolar abonelik ücretlerinin oluşturacağı tahmin ediliyor.
Pazardaki yazılım satışlarının 2025 yılında 70 milyar dolara ulaşması tahmin ediliyor. Dijital oyun satın almalarının (indirme, üyelik, game pass ve uygulama içi ödemeler dahil) toplam satışlardaki oranının yüzde 65’ten yüzde 84’e çıkması bekleniyor.
Konsol oyuncuları 2022 yılında 200 milyonu multiplayer ve oyun aboneliği olacağı bekleniyor. 2025 yılında bu aboneliklerden elde edilecek gelirin 11 milyar doları bulması tahmin ediliyor.
Pazarda öngörülen büyümede oyunların cep telefonları üzerinden oynanan versiyonlarının artmasının da rolü büyük olacak. "Cross-play" denilen bu durum sayesinde popüler oyunlardan Call of Duty’nin mobil versiyonunun 200 milyon aktif kullanıcıya ve günlük 30 milyon aktif oyuncuya ulaşacağı tahmin ediliyor.
Her yaştan oyuncu var
Deloitte Türkiye Teknoloji Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, "Oyun konsolu pazarı her gün hızla büyüyor.
Amerika’da 14-24 yaş arası grubun büyük bölümü gamingi televizyon ve stream yayın izlemekten bile daha öncelikli eğlence aracı olarak gördüklerini söylüyor.
Milenyum ve X kuşaklarının yanı sıra, 40’lı-50’li yaşlardaki eski oyuncular da konsol oyunlarıyla olan bağlarını koparmıyorlar. Yazılım abonelik olmak üzere sektörde çift taraflı büyüme görülüyor."